På vores interaktive animationsvideo-dashbord kan du vælge mellem et hav af forskellige stilarter til din animationsvideo.
Hvis du synes det er svært at beslutte hvilken stilart der er egnet bedst til hvilket formål, så få du lidt vejledning her.
I første omgang er det vigtigt at vælge hvilken overordnede stilart der bedst afspejler din virksomhed. Her skal du vælge en stilart der vil kunne bruges gennemgående i dine animationsvideoer for at øge genkendelse for din virksomhed og dit brand.
Alt afhængig af hvilken virksomhed du ejer eller arbejder i, kan du vælge imellem stilarter der er mere kontor, håndværk eller online business orienteret. Og du kan vælge ”hovedpersoner” der kan gennemgå i dine videoer.
Måske er du en enkeltmandsvirksomhed som udfører et håndværk for sine kunder, fx et autoværksted eller en VVS-firma. Og måske er du den der ”tegner virksomheden” – vil sige den, dine kunder møder mest.
Her kunne du overveje at bruge en lidt mere underholdende, opmærksomhedsvækkende stilart som hedder ”Working heros”. Du kan også vælge ”Daily Life” eller ”Easy as Pie”. Her er der mange muligheder for at bruge service-scener indenfor et håndværksvirksomhed.
Hvis du har et firma som beskæftiger sig mere med ”kontor og handel” så vil en stilart der er lidt mere business-agtig egne sig bedst. ”Work Life”, ”Daily Life” eller ”Business” byder på mange muligheder for at vise et kontorlandskab og service-tjenester frem.
Udover en generel stilart til din virksomhed kan du vælge specielle stilarter til mere specifikke formål. Det kunne være at du vil kommunikere virksomhedstal eller statistikker, så er det ”Infografic” stilarten der egner sig godt. Eller måske vil du lave en ”how-to” video der er interessant at følge, så prøv stilarten ”Whitebord”. Der findes også en speciel ”3D” stilart som kan anvendes til nogle sjove animationsvideoer, som ikke behøver at være alt for detaljerede.
Bare kig de små ”teaser videoer” igennem som du finder på dashbord’en for at se hvilken stilart du synes bedst passer til din virksomhed.