Har I brug for nye medarbejder engang imellem – eller oftere?
Og laver I stadig traditionelle stillingsannoncer?
Så er det måske tid til at overveje en video-jobannonce!
En animationsvideo egner sig perfekt som rekrutteringsværktøj! Det er en innovativ måde at vække opmærksomhed for jeres ledige stilling på. Og det har vist sig at den har en højre konverteringen end en traditionel tekstannonce.
En video jobannonce har den fordel at den kan nå mange potentielle kandidater på meget kort tid. Ved brug af de sociale medier – Facebook og også LinkedIn – kan video-jobopslaget blive liked og delt af jeres eksisterende medarbejder og virksomhedens ”followers/fans” og dermed blive set af rigtig mange mennesker. Og hvis man beslutter at bruge videoen som fx Facebook annonce så kan man endda målrette den til den ønskede kandidat målgruppe i den ønskede region.
Du skal se en video jobannonce som er en slags ”teaser” – den skal vække interesse, fortælle kort om jeres ledige job og give oplysninger om hvor man kan læse eller høre mere om stillingen. På den måde få I dirigeret trafikken over til jeres hjemmeside, hvor der kan skrives yderligere om jobbet.
Så næste gang I har en åben stilling prøv at supplere jeres rekrutteringsindsats med en animeret jobopslag!