3 TING DU GÅR GLIP AF…

25. oktober 2019

…hvis du ikke bruger video i din marketing!

Marketingeksperter er enige: video marketing er kommet for at blive og er ved at vokse sig hurtig til et af de mest effektive elementer i marketing mixet. 

Video er med til at øge trafik til hjemmesider, åbningsrater for nyhedsbreve og opslags engagement på sociale medier som fx Facebook. Især Facebook er gået ”all in” mht. video indhold og forudsiger at blive ”all video, no text” i løbet af kun få år. 

Det unikke ved video er at den taler til vores sanser og følelser, forbinder lyd og levende billeder og er i stand til at fortælle historier på en enkelt, men gribende måde. Historier har i hele menneskestid haft en stor betydning og evnen til at fascinere os. Vi elsker at blive underholdt med historier. 

Om det nu er i form af serier på Netflix eller YouTube videoer lavet af ”influencer”, som kan være skabt af helt almindelige mennesker eller virksomheder/brands. 

Hvad går du glip af hvis du ikke bruger video? 

Når vi kigger på effekten af video i markedsføring, så viser undersøgelserne at vi heller vil se en video end at læse en tekst, at vi ønsker os endnu mere video indhold i fremtiden og at vi synes at video hjælper os i beslutningsprocesserne omkring fx et køb af et produkt. 

Det betyder at du helt konkret går glip af (mindst) 3 ting hvis du ikke bruger video marketing.

Du går glip af at 

#1 – øge opmærksomheden for din virksomhed 

#2 – øge forståelsen for dine produkter og services 

#3 – øge dine marketingresultater og salg 

Det gælder om at hoppe med på video-bølgen og udnytte dens fordele – helst før dine konkurrenter gøre det!