Nem Animation - Få mere succes med din næste Facebook post!

Få mere succes med din næste Facebook post!

Facebook Linkedin Youtube

Når du har din animationsvideo klar, så kan den postes på fx Facebook, som et almindelig opslag eller en annonce.

 

Her er det vigtig at du tænker over hvordan du bedst få den kommunikeret ud. 

 

Lad os fokuser på en ad – men de samme overvejelser gælder også når du skriver et almindelig opslag.

 

En Facebook ad er bygget op på en helt bestemt måde – i toppen er der en kort beskrivelse, der kaldes Post Teksten, så kommer det visuelle, et billede eller en video, og til sidst er der en Overskrift og en Beskrivelse. Ja, det er lidt underligt at overskriften kommer til sidst, men sådan vil Facebook gerne have det. 

 

Vi har samlet et par gode tips, hvordan du kan optimere din ad ud fra hvad der har vist sig at virke. Studier af Facebook posts har givet nogle svar her.

 

Lad os start med overskriften 

Overskriften er meget vigtig for din post. Det har faktisk vist sig at de allerfleste KUN læser overskriften og aldrig kommer længer. Så det er en god idé at bruge lidt tid på at formulere en god overskrift. Her kommer de bedste.

 

Men husk at holde overskriften så kort som muligt –hold det ned til 25 for at være ”mobil venlig” !

 

  • Brug tal i overskriften (hvis dit emne egner sig til det)
    Fx skriv ”3 grunde hvorfor du skal…”, ”10 ting du skulle aldrig gøre…”, ”5 spørgsmål du skulle altid stille…” eller bare ”De 3 bedste ideer til…”.
  • Tal til direkte til din målgruppe
    Fx ”gode ideer til at gøre din xx bedre…”, ”måder du kan opnå xx på…”
  • Brug ”how-to” overskrifter
    Fx ”se hvordan man gør xx..”, ”lær hvordan xx virker…”
  • Stil et spørgsmål
    Fx ”Viste du at…?”, ”Kunne du tænke dig…?”

 

Under overskriften er der plads til en kort beskrivende tekst der kan supplere din overskrift, en ”call to action button” og et link til din hjemmeside.

 

Din Post Tekst 

Lige i starten af din post er der mulighed for at skrive en kort indledning.

Her skal teksten skal helst være på omkring 90 characters.

 

Du har mulighed for at beskrive hvad din video handler om – uden at afsløre for meget. Gør beskrivelsen interessant, sjovt, tankevækkende eller start med et problem som du giver en løsning til. Hvad kunne få din målgruppe til at stoppe op og faktisk se din video og være interesseret i dit budskab?

Det er vigtigt at din målgruppe fornemmer at du giver dem værdi og ikke prøver at sælge dem noget.

 

Husk at sætte et link til din hjemmeside under teksten og prøv også at flette nogle relevante hashtags # med ind hvor det passer.

 

Der er ikke EN perfekte måde at lave en post eller ad på – man skal simpelthen prøve sig frem og teste, teste, teste.

 

Prøv forskellige kombinationer af headlines og post tekst indledninger.

Se hvad der konverterer bedst og får flere mennesker til at engagere sig i din post ved at like, dele eller klikke videre til din hjemmeside.